Attitude

Attitude betekent letterlijk houding. In dit onderdeel krijg je richtlijnen aangeboden die als einddoel hebben om zelfverzekerd(er) voor de klas te staan. Hier staan spelvormen in zoals: ‘een casus: je eigen grenzen aangeven’ en ‘normen en waarden’. Hieronder wordt in het kort uitgelegd wat elk spel als einddoel heeft.

Figuur 2: http://www.chicagoblackcarservice.com/attitude/

– Casus: je eigen grenzen aangeven:

In dit spel wordt je je bewust van het leren kennen van je eigen grenzen. Er wordt een casus omschreven, en na het lezen van de casus worden er een aantal vragen gesteld. Deze vragen ga je beantwoorden en je schrijft naar aanleiding van de vragen een reflectie. Het einddoel is: oefenen hoe jij zou reageren in een bepaalde situatie. Het fijne van deze werkvorm is dat je in het werkveld, weet hoe je zou kunnen reageren. Je wordt hierdoor zelfverzekerder.

– Normen en waarden

In het spel ‘normen en waarden’ ga je een test afnemen, zodat je je bewust wordt van je eigen normen en waarden wat betreft seksualiteit.